Interrupce - 10. týden
  A jak rozhodneš o svých dětech ty?

CO JE TO TADY ZA VOPRUZ?

Vy si myslíte, že tohle někoho zajímá?

CO PŘEDE MNOU TAJÍ?

Dneska se přece mluví o sexu a o všem úplně otevřeně. Nebo snad ne?

JAK MOHU POMOCI?

Chtěl bych nějak pomoci, ale nevím, jak začít.

POŠLETE MI ...

Máte pěkný trička. Když si napíšu, mohu taky jedno dostat? [rozesílání bylo ukončeno!]

POSVIŤ SI NA TO

Informace pro šťouraly a rejpaly :o)

  Život - 18. rok
  Žiješ, protože tě rodiče chtěli.


TEDA JÁ SI MYSLÍM, ŽE ...

Katarína, Česká Lípa, 25: Pojďme si projít křížovou cestu Ježíšovu a křížovu cestu nenarozených dětí.1.zastavení:Ježíš je odsouzen k smrti. Jsem odsouzen k smrti, dřív než jsem se narodil!Nestvořila mě láska, proto mě nikdo nemiluje. 2.zastavení:Ježíš na sebe bere kříž. Na mně spočívá prokletí tvora, o kterého nikdo nestál, a všichni mi zlořečí. Musím zmizet. 3. zastavení: Ježíš padá poprvé pod křížem. Jsem případ-nikoliv člověk, případ nežádaného těhotenství, zlý případ, který se dá snadno odstranit. 4. zastavení: Ježíš potkává svou matku. Tvé setkání, Pane, bylo bolestné, ale já nemám matku, která by mě oplakávala, jsem uvězněn v lůnu ženy, která mě chce dát usmrtit. 5. zastavení:Šimon z Kyrény pomáhá Ježíši nést kříž. Tobě někdo pomohl nést kříž, mě nepomůže nikdo. Lékař dá ženě narkózu, aby necítila bolestaž já budu umírat. 6. zastavení: Veronika podává Ježíši roušku. Ó, kdyby nějaká Veronika mohla potěšit i mne v mé bezmocnosti! Což nikdo neví o mé lidské strasti? Proč mlčí zákony? Proč mlčí křesťané? 7. zastavení: Ježíš padá pod křížem podruhé. Dokud jsem tak maličký, mohou mě snadno poslat do záhuby. Můj otec počítá, kolik ho budu stát. Má smrt je lacinější, proto zahynu. 8. zastavení: Ježíš těší jeruzalémské ženy. Nepomohly Ti, Ježíši, ženy svým pláčem, nemohly zabránit Tvé smrti. K čemu jsou mi zákony, když mou smrt ještě uzákoňují. 9.zastavení: Ježíš padá pod křížem potřetí. Případ je jasný, musím padnout. Plánování lidstva zjistilo, že na velké Zemi právě pro mne není místo ani chléb. 10. zastavení: Ježíše svlékají ze šatů. Při ukřižování ti vzali šat, já ještě nemám na sobě nic než svou kůži, za kterou mě pevně uchopí. 11. zastavení: Ježíš přibit na kříž. Tebe přibili na kříž. Mě rozřežou na kousky a všechny kousky dobře zpočítají, aby nedošlo k infekci. 12. zastavení: Ježíš umírá na kříži. Ty umíráš, umírám i já. Ty nevinen, a já též. Vzpomeň si, Pane, i na mne, až přijdeš do království věčného života. 13. zastavení: Ježíše snímají z kříže. Mrtev jsi mohl spočinout v klíně, z něhož ses zrodil. Ale já-já jsem jen prokletí, břemeno, které obtíží svědomí. 14. zastavení: Ježíš položen do hrobu. Tebe uložili do hrobu, mne hodí do popelnice. Budu čekat na soudný den a budu svědčit proti "rodičům".

Jméno: 


POZOR! Jako první znak uveď zavináč - je to ochrana proti robotům ukládajícím SPAMy
Nadpis: 
Reakce: 
Vulgární, rasistické, xenofobní, netolerantní a bla bla reakce jsou mazány! Jedná se o soukromý projekt. Pokud někdo se zásahy administrátora nesouhlasí, nic mu nebrání založit si vlastní web. Administrátor se do diskuse nezapojuje, v případě jakýchkoliv dotazů či připomínek pište na info@prolife.cz.

Katarína: Kytce. [IP: 212.158.129.78, další niky: kristina,máma]

Pokud se ztotožním s učením magisteria, zvnitřním jej do svých postojů a souhlasím s ním, neznamená to, že bych papouškovala. Zvnitřnění postojů nebo-li internalizace je dlouhodobý, často několikaletý, někdy celoživotní proces utváření postojů, názorů a myšlenek. I v jiných vědních oborech je to podobné. Ve fyzice se některé zákony prostě naučíme, nebo vyjmenovaná slova, zatímco postoje, názory a mínění se utvářejí dlouhodobě a velkou roli tam hraje osobní zkušenost. Takže co se týče morálních postojů, tam nemůže být o papouškování ani řeč. Nemluvě o tom, že takto bychom mohli mluvit i my, že vy jenom papouškujete. protože i u vás se opakuje v podstatě to samé (shluk buněk, mé tělo, atd.)

Katarína: Kytce [IP: 212.158.129.78, další niky: kristina,máma]

A to by ses divila, kolik je v církvi názorové plurality. Celé dějiny církve jsou toho důkazem. V důležitých otázkách se vždy hledá konsens. O církvi nevíš nic, a to málo, co máš převzaté od komunistů, je tak zkreslené, že tomu ani nemohu uvěřit, že v době kdy si člověk může sehnat hodnověrné prameny, má někdo tak nepravdivé a zavádějící znalosti.

Katarína: kytce [IP: 212.158.129.78, další niky: kristina,máma]

přečti si své příspěvky a přemýšlej o nich, o sobě i o těch lidech, s kterými diskutuješ. reflektuj své reakce a příspěvky a poznáš v nich, kda jednáš s respektem a kdy s despektem. Zatím ty druhé na celé čáře převažují.A dokud budeš k druhým přistupovat s takovými předsudky jako doposud, tak převažovat budou.

Katarína: Kytce [IP: 212.158.129.78, další niky: kristina,máma]

A to by ses divila, kolik je v církvi názorové plurality. Celé dějiny církve jsou toho důkazem. V důležitých otázkách se vždy hledá konsens. O církvi nevíš nic, a to málo, co máš převzaté od komunistů, je tak zkreslené, že tomu ani nemohu uvěřit, že v době kdy si člověk může sehnat hodnověrné prameny, má někdo tak nepravdivé a zavádějící znalosti.

Katarína: Kytce. [IP: 212.158.129.78, další niky: kristina,máma]

Pokud se ztotožním s učením magisteria, zvnitřním jej do svých postojů a souhlasím s ním, neznamená to, že bych papouškovala. Zvnitřnění postojů nebo-li internalizace je dlouhodobý, často několikaletý, někdy celoživotní proces utváření postojů, názorů a myšlenek. I v jiných vědních oborech je to podobné. Ve fyzice se některé zákony prostě naučíme, nebo vyjmenovaná slova, zatímco postoje, názory a mínění se utvářejí dlouhodobě a velkou roli tam hraje osobní zkušenost. Takže co se týče morálních postojů, tam nemůže být o papouškování ani řeč. Nemluvě o tom, že takto bychom mohli mluvit i my, že vy jenom papouškujete. protože i u vás se opakuje v podstatě to samé (shluk buněk, mé tělo, atd.)

Kytička: Katarině [IP: 88.100.230.200, další niky: Kytííí,Kytka]

Chci vidět konkrétní příklady, kdy devauluju něčí názor nebo jím skrytě pohrdám.. To, že někdo papouškuje názory, se pozná velmi jednoduše. Ať už je člověk prolife nebo ne, na obou stranách existuje velmi široká škála názorů na tuto problematiku, od těch liberálních, přes odsuzující jen některé typy potratů ( např. postižených dětí nebo z ekonomických důvodů) po fanatický názor, že všechny potraty jsou zlo, i ty potřebné. Tento poslední názor, světe div se, zastávají víceméně jenom katolíci, respektive křesťané nebo skalní prolife. Tento názor souvisí i s odmítáním antikoncepce, sexu a já nevim čeho všeho ještě. Z toho vyvozuju, ba mám na to i důkazy, protože se ty a tobě podobní odvoláváte na Bibli, na různé papežské buly atd že nejde o názor vzešlý z vaší vlastní hlavy (to by bylo dost nepravděpodobné, že by existovala taková shoda názorů na tolik rozličných témat a ještě k tomu pouze u věřících) ale odněkud převzatý. A ještě jedna zajímavá věc, všichni věřící argumentujete stylem jak opsaným přes kopírák, ale všimni si u svých oponentů, že často používají naprosto odlišné argumenty z jiných oblastí života. To víš, názorová pluralita, tu vám v církvi asi moc netrpí, viď?

Katarína: Kytce. [IP: 212.158.129.78, další niky: kristina,máma]

Jak můžeš tvrdit, že někdo postavil svůj názor na papouškování a bez vlastní úvahy? To opravdu nechápu. Ty máš totiž takové charakteristické slovní konstrukce. Kdo má jiný názor než ty, okamžitě dle tebe papouškuje a nemá dle tebe vlastní rozum a vlastní uvažování.A devalvuješ vždy, když někým ať skrytě (metakomunikavcí) nebo otevřeně pohrdáš a to jen proto, že je věřící nebo že je prolife. I když říkáš, že to tak není, tak to tak je. Až budeš k druhým lidem přistupovat s ústou a respektem, tak se ti podaří tyto tvé nešvary odstranit.A to přirovnání k největším zločincům minulého století mi připadá odpovídající a přiměřené, Také rozhodovali o nevinných a stačilo ukázat a bylo po něm. S nenarozenými se nakládá podobně.

Katarína: Janě [IP: 212.158.129.78, další niky: kristina,máma]

Chápu vás a v žádném případě neodsuzuji, i když zastávám názor, že existuje jiné záchranné řešení(odborná psychoterapeutická pomoc a adopce) V takovém psychickém stavu by se ve vašem případě mohlo hovořit o polehčujících okolnostech. Byla jste v afektu a vaše vůle nebyla sto svobodně se rozhodnout. Je to podobné, jako když v afektu někdo někoho zabije a neví co dělá.Ve stavu nepříčetnosti a naprostého psychického zhroucení člověk ani neví, co dělá. Muselo to být těžké trauma pro vás.Bohužel ale nejvíc bylo potrestáno to nevinné děťátko. Myslím, že vás to mrzí.

Kytička: Katarině [IP: 213.192.60.26, další niky: Kytka,Kytíí,Kytííí,David]

Prosím konkrétní příklady, kdy devauluju hodnotu něčího názoru. A co se týče vesnických buranů, jasně jsem napsala, že tím nemyslim obecně lidi žijící na vesnici, ale ty, kteří zastávají určité staromódní názory (jako že ženská je majetek chlapa, děti se můžou řezat hlava nehlava atd) i přes to, že tyto věci byly dávno popřeny a vyvráceny. Takovej vesnickej buran ( všimni si, že je to celkem ustálené a v češtině používané spojení, narozdíl třeba od městského burana, které se vůbec nepoužívá, už to mnohé napovídá) může žít kdekoliv, nejen na vesnici. Jen pro vysvětlení. Taky jsem psala, že nemám nic proti všem věřícím, s některými se tu diskutovalo dobře a bez problémů, ale jen proti těm, kteří svůj názor postavili na dogmatech bez špetky vlastního zamyšlení. Je zajímavé, že nám většinou na druhých vadí to, co sami děláme. Ty jsi toho přímo čítankovým příkladem. Urážet a zesměnovat jsi začala sama, když ty, co mají opačný názor než ty, přirovnáváš k Mengelemu, Hitlerovi, Stalinovi, jsme pro tebe pohrobci komunismu jen proto, že kritizujeme církev za některé její praktiky ( co bys řekla disidentovi, který souhlasí s potraty?, že je taky komunista?) a kdybych měla pokračovat dál, tak popíšu A4. Mimochodem, výrazy jako vykopávka, potemněnec nebo potrfenec jsem nikde nepoužila, jestli si to i nadále myslíš, určitě nebudeš mít problém to doložit konkrétním vláknem

Jana: Kataríně [IP: 193.164.143.234]

Ovšem. Máte úplnou pravdu. Jenže vysvětlujte to znásilněné ženě, šílené bolestí a psychicky zhroucené. Když v afektu neví, co dělá, když jediné, co zbylo z celé její duše, je nenávist ...

Katarína: Janě. [IP: 212.158.129.78, další niky: kristina,máma]

No, já jsem to také úplně pochopila až teď. Mýty zrovna nemusím. Chápu, že je to pro ženu v případě znásilnění moc těžké. Ale již jsem vám psala, že i tady s pomocí odborníků by se dalo děťátko zachránit, protože ono opravdu za nic nemůže. Bezbranný človíček je odsouzen k smrti a násilník si bude spokojeně běhat po světě?Divná spravedlnost. Porestán snad měl být někdo jiný. Ne malé bezbrané dítě,

Katarína: kytce [IP: 212.158.129.78, další niky: kristina,máma]

Jenomže já jsem zatím nepochopila, proč tady diskutuješ, když všemi, kdo mají jiný názor, tak devalvuješ jejich hodnotu. Urážíš, ponižuješ, narážíš na vesnické burany, potemněnce, vykopávky, potrefence, atd. A vůbec nechápu, proč se tak navážíš do věřících a do církve. To jenom proto, že říkají pravdu, a ta je ti nepříjemná? Totéž dělali komunisté.A metakomunikace znamená ve stručnosti to, že něco řekneš, a za tím co řekneš je jakoby ukryté ještě něco, co však nebylo vyřčeno, ale druhý to vnímá. Ještě někoho neznáš a je-li věřící, už se za vším, co řekneš skrývá hluboce zakořeněná nenávist, předsudky a devalvace (snižování hodnoty druhého). Často dokonce otevřeně.

Kytka: Katarině [IP: 88.100.230.200, další niky: Kytička,Kytííí]

K tomu, abych dovedla diskutovat, nepotřebuju znát složité psychologické, opravdu nevim, co je metakomunikace a ani to ke štěstí nepotřebuju. Nevím, na co narážíš, koho urážim? Když jsem napsala o Davidovi, že je schizofrenik? Jen vyjadřuju svůj názor, ty o mě taky píšeš své smyšlené závěry. Totiž, s Davidem se diskutovat ani nesnažim, je to totiž stejně marný jako přebírat hrách. Neslyšela jsem od něj jediný argument týkající se čehokoliv, jen napadá ostatní. Mě namíchlo, jak se naváží do Jany, jen proto, že je blbej a nedokáže pochopit její příspěvek, stačí se zaptat, co to má znamenat, a ne psát, co to plácá za nesmysly. Přitom ad něj se tu člověk nedočká ani kloudné složené věty, natož nějakých argumentů

Jana: Davidovi [IP: 193.164.143.234]

To, že TY tomu nerozumíš, ještě nic neznamená. Pokud neznáš použité mytologické prvky, tak se buď podívej na wiki, anebo mlč a nech to intelektuálům.
Ta povídka je alegorií znásilnění ženy a jediného možného řešení této situace, tedy potratu. Vyjadřuje názor, že i pro to dítě je lepší být mrtvé, nežli žít s tím, že jeho otec je sprostý zločinec a vlastní matka jej fanaticky nenávidí, protože jí to znásilnění připomíná. Aneb - když dvě dobré sudičky zkazily, co mohly, pak ta třetí (ta takzvaně "zlá", která určuje hodinu smrti) alespoň svou mocí ušetřila dítěti trápení a zastavila koloběh zla.

Katarína: kytce [IP: 212.158.129.78, další niky: kristina,máma]

A ty si nastuduj základní pravidla mezilidské komunikace, pokud chceš s někým diskutovat.Víš co to je rozhovor, dialog, metakomunikace a devalvace v rozhovoru?Vždyť ty sem chodíš jenom proto, abys druhé urážela. To není dialog ani v nejmenším,

Kytka: David [IP: 86.49.120.47, další niky: Kytíí,Kytička]

Urážet? Psychická porucha přece není urážka a v tvym případě bys měl být rád, páč kdybych si myslela, že tohle píše psychicky zdravej člověk, nazvala bych tě něčím mnohem horším :-) nebu´d tak pintlich, přece se dá čekat, že ti ostatní oplatí stejnou mincí. Příspěvky oponentů nazýváš nesmysly, ale sám nejsi schopen napsat nic kloudnýho kromě urážek. Takže si zameť nejdřív před vlastním prahem

Kytka: Katarině [IP: 86.49.120.47, další niky: Kytíí,Kytička]

Přisuzuješ si patent na všeobecně známé pojmy? To IVF jsem od tebe taky určo obšlehla...mě jen občas zaráží, že používáš uplně stejný obraty jako já, ale až po tom, co je napíšu jako první...třeba vedle jak ta jedle, že ano. A snaž se nelýzt druhymtak okatě do zadku, působí to dost směšně :-)

Katarína: Davidovi. [IP: 212.158.129.78, další niky: kristina,máma]

Kytka si přečetla v mém příspěvku, že existuje nějaká schizofrenie a hned to použila jako svou myšlenku. A ještě si dovoluje říkat, že papouškuji. Kdo papouškuje, je tu zcela nabíledni.

Katarína: Tomas Trdlo z Trdlova. [IP: 212.158.129.78, další niky: kristina,máma]

Ano, Kytka na to má. Já na to opravdu nemám, ani nechci mít, abych zavraždila své dítě a ještě se stavěla, jak jsem svobodomyslná.Na to opravdu nechci nikdy mít.Děkuji, nechci.

Tomas de Torquemada: [IP: 194.50.64.137]

Kytka si na nic nehraje, Kytka na to má.

David: Kytce [IP: 188.95.127.229, další niky: Liu,SVĚDOMÍ]

Vždyť jsem to říkal. Reaguješ na všechno a na všechny. Tato diskuze je zřejmě to jediné co máš na práci viď? Schizofrenik nejsem, tak mě prosím neurážej. Hraješ si na to že všemu rozumíš a že máš patent na pravdu. Přitom tady mluvíš jen samé nesmysly a obhajuješ vraždění nevinných lidí, jako by se nic nedělo. Co oči nevidí srdce nebolí, viď?

Kytka: Vzpamatuj se, Davide [IP: 213.192.60.26, další niky: Kytička,Kytíí,Kytííí,David]

Nejsi ty kapku schizofrenik?

David: Janě [IP: 217.77.165.53, další niky: Liu,SVĚDOMÍ]

Co to tady plácáte za nesmysly. Vzpamatujte se.

David: Kataríně [IP: 217.77.165.53, další niky: Liu,SVĚDOMÍ]

Tak to přesně sedí. Je to zvláštní srvonání, ale naprosto s tím souhlasím. Díky.

Jana: A tady je druhá strana téhle mince [IP: 193.164.143.234]

rovněž v literárním pojetí:

O třech opilých sudičkách a nenarozeném dítěti
(povídka na motivy antických bájí)

Kdysi dávno, před dávnými a dávnými léty, sudičky jednou popíjely absinth a neznaly míru. Když byla láhev prázdná, bylo jim tak zle, jak od počátku světa ještě nikomu nebylo. Bezvládně seděly, všechno je bolelo a nic nevnímaly, jen občas, ze vzdálených zákoutí jejich alkoholem omámených myslí, vynořily se temné halucinace.
Lachesis a Atropos si tiše držely třeštící hlavy v dlaních. Ale Klóthó, nedbající moudré zásady o tom, že nic důležitého se nemá dělat v opilosti, se s námahou dopotácela ke kolovratu, a kocovinově roztřesenými prsty pokoušela se zapříst nit lidského osudu. Nakonec se jí to asi na dvacátý pokus podařilo, jenže nit se vzápětí zacuchala.
Klóthó zlostně zaklela a neovládajíc svůj vztek, vykřikla: "Ať je celý tvůj život prokletý! Tvým otcem budiž sprostý zločinec, lupič, vrah a násilník, který se neštítí ničeho, a tvou matkou žena, pro kterou je hrdost víc, než vlastní život! Stvořen budeš při tom nejohavnějším ze všech zločinů, a všem přineseš jen zkázu a neštěstí!"
Vtom ji odstrčila Lachesis, které bylo rovněž velmi špatně. Vzala jí předení z rukou, ale sama si nevedla o nic lépe, nit se zamotávala víc a víc. Marnost jejího počínání dohnala Lachesis k zuřivosti. Když viděla, že nic nespraví, zakřičela, jako když burácí hrom: "Tvá matka tě bude nenávidět, ale tak hrozně, tak strašlivě nenávidět, že i samotné Erínye by v hrůze prchly před tou nenávistí! Blesky budou blýskat, skály pukat a sama Gaia, velká matka Země, se bude otřásat zlobou nad tím odporným skutkem i nad tebou, jenž jsi jeho ztělesněním!!!" A Lachesis kopla do kolovratu a utekla od něj.
"Tak dost!" zvolala Atropos, která si i přes opilost zachovala poslední zbytky rozumu. A popadnuvši nůžky, vzkřikla: "Ať ani nespatříš světlo světa! Ještě dříve, než se narodíš, svrhne tě tvá matka do Hádovy podsvětní říše, kdež bude konec tvému trápení!" A rázem přestříhla nešťastnou nit, jíž bylo dosud jen pár palců.
"A vás, ať už tady nevidím!" utrhla se Atropos na zbylé dvě sudičky, které jen mrzutě sklopily hlavy. A hněvivě dodala: "Ne aby vás napadlo v tomhle stavu pokračovat, to by ten svět pěkně vypadal!"
Klóthó a Lachesis ji zahanbeně poslechly, zahodily ten zcuchaný kousek nitě na smetiště a šly se vyspat.


Linka Pomoci - Aqua Vitae

NEPŘEHLÉDNI!


FILM: NĚMÝ VÝKŘIK

Lékař vysvětluje, co se děje při umělém potratu.

FOTO: VÝVOJ ČLOVĚKA

Víš, co se s tebou dělo od početí do porodu a jak úžasný byl tvůj vývoj?

INFO: METODY POTRATŮ

Víš, jakým způsobem byli usmrceni ti, kteří byli "nechtění"?

INFO: REKLAMNÍ BANNER

Chceš pomoci zpropagovat tyto stránky?



Tady píšou: "Vinou umělého potratu u nás přijde o život v průměru 70 dětí denně." To jako že bych tu taky nemusel bejt, jo? - No jo, ale ty žiješ, protože tě rodiče chtěli, ne? - Ty jo, zlatí naši, ti řeknu! Fakt mazec! -
A jak rozhodneš o svých dětech ty?

Prohlášení: Odmítáme násilí spojené s umělými potraty a spolupráci s tím, kdo by se od takovéhoto jednání nedistancoval.